Saturday, January 23, 2010

Kisah Sebuah Pagi

" weh bangun, dah pukul 7 "

Kejutan dinihari dari brader aku menyentak aku dari bergelumang dengan mimpi.

" kite nak pegi jawazat ni, lambat kang ", tambah beliau.

Akibat faktor musim sejuk yang agak kencang, aku ambik keputusan sekadar gosok gigi dan sapu air sedikit di mata.

Pemakaian juga aku tak berapa titikberatkan. Sekadar baju tidur dan seluar lusuh tak berbasuh. Baru nampak gengster dan slipknot.

Ditambah dengan pen'join'an Pak Asan. Trio kami tampak lebih crook dan tiada unsur nak cari kawan.

Sesampainya di Buu'th, aku agak terkejut. Lebih kurang 30 orang pelbagai bentuk steady duduk di perkarangan pintu masuk. Dresap pon macam macam. Ada dresap korea, dresap eskimo. Tak ketinggalan juga yang berdresap dukun ghaib.

Macam mane pon, aku agak beruntung pagi ni kerana berjaya bertemu dengan d-wok (ac sempoi). Sebijik wa cakap sama lu. Tapi aku tak tegur pon. Silap silap makan penampar siri musim sejuk nanti.

Fakta : Kalau aku tau pagi tadi dapat bertembung dengan Princess of Charming, aku mandi lama lama,dresap funky stailo. Kasi ada energy nak ejas.

Syakuragi,

No comments: