Tuesday, January 5, 2010

Mimpi

" I'll be waiting for you bro ! "

Itu kalam terakhir lelaki misteri yang hadir dalam mimpi aku malam tadi. Ceritanya bermula begini..ssss ( bunyi desiran angin )

******

Lokasi kejadian aku tak berapa nak cam. Kalau nak disyarahkan agak pelik juga. Lebih kurang alam dewi dewi kayangan. Serba serbi indah. Cakap apa nak, semuanya ada. Pari pari main cak cak, kuda tanduk kat dahi, bidadari basuh baju tepi kolam, duyung main biola atas batu.

Dalam keadaan 'culture shock' aku cuba cari tempat yang selamat untuk berteduh. Port untuk lurus lurus pinggang orang cakap.

Tiba tiba aku rasa dunia mula bergoncang. Tornado bertali arus menyerang. Pari pari yang tadinya khusyuk bergurau lintang pukang naik kuda tanduk pakat pecut balik rumah.

" hiyahh !! ", kedengaran suara ghaib muncul dari perut bumi. Tanah merekah rekah sambil larva panas memancut mancut keluar. Dan muncul dicelahan larva panas itu seekor makhluk berwajah bengis. Di tangan kirinya ada sebilah pedang bertangkai kepala tengkorak.

Makhluk tersebut memakukan pandangan ke arah aku seraya memuntahkan bebola api beracun. Secara spontan badan aku jadi ringan untuk mengelak. " Dusyumm!! " hentaman serangan makhluk tepat ke sebuah gunung dan melenyapkannya dalam sekelip mata.

Sekali lagi 'magic trick' berlaku. Kali ini seragam ala ala askar spartan ( badan sekali ) meresap dalam badan aku. Sambil melaung "awu awu awu" aku berlari ke arah makhluk tersebut sambil melakukan sedikit balik kuang di udara.

Kelihatan kilat di langit sabung menyabung di langit. " Ini peluang baik ", bisik aku dalam hati. Di saat petir cuba menyambar ke bumi, aku acukan pedang ke arah petir dan menyerap semua kuasa elektrik yang ada.

" Hiyaahh !! " aku cuba aim tikaman berisi petir tepat ke kepala si makhluk durjana. " Kedaboom" mungkin akibat tak mampu menahan serangan yang terlalu dahsyat, tubuh makhluk tersebut hancur bersepai.

Langit yang tadinya gelap kembali cerah seperti sediakala. Pari pari kembali riang sambil bawa bakul bunga. Duyung yang tadinya main lagu irama slow mula upgrade ke tempo yang lebih rancak.

" Kreeokk " semua makhluk alam dewa dewi terdiam.

Sesusuk tubuh iras iras Jacob Black muncul. Melihatkan mahkota di atas kepala beliau, aku rasa brader ni bukan cikai cikai punya orang.

Beliau ( brader ) mengangkat tangan kanan dan mengacukan jari telunjuknya ke arah aku sambil berkata " I'll be waiting for you "

Tamat..


Fakta : Part brader tu cakap je yang betul. Yang lain aku reka sendiri.


Syakuragi,

2 comments:

NIA said...

wah..boleh bt novel nih..kreatif2..=)

SyAkuRagi said...

mekasih2..