Monday, March 1, 2010

Air Hujan Di Luar Rumah Sahaja Ya Sidang Hadirin Sekalian..

Dingin betol malam tu. Hujan ribut di luar rumah pula sedang mengganas. Sesekali terdengar bunyi orang berteriak disambar petir.

Aku yang sedang berada dalam posisi berbaring sambil memandang siling bilik cuba melelapkan mata. Kurang bijak kiranya berchating dikala guruh berdentum dentum di udara. Plug elektrik juga telah dicabut rapi bagi mengelak lokasi dikesan pihak kilat.

Selesai tutup tingkap dan menyusun bantal mengikut formasi masing masing, aku menekan suis lampu.

sunyi...

Kadar kelantangan petir dan guruh juga mula merosot. Hujan nak reda agaknya.


tik..tik...tik..tik


" eh..ada air menitik ke kat muka aku ni ", hati kecil aku berbisik.

" aku bukan tidur atas jalan rasanya ", minda mula memberi cadangan.

" habis tu, dari mana datang air ni ? ", naluri cuba mencari kepastian.


*********

kepada sahabat handai ditingkat atas : ana tidak meletakkan 100% kesalahan kepada antum. Cuma minta diberi perhatian. Tak kesian ke ana kena siram hari hari ?

kepada bekas kontraktor bangunan ini : ko reti buat lantai bilik air ke tak haa??!!



Syakuragi,

No comments: