Saturday, May 22, 2010

Fasa Genting


(jangan usha lutut makwe tu lama sangat..)

Dah tiba saat saat kritikal macam ni, banyak benda remeh aku kena tolak tepi. Timing buang air mesti dilaksanakan seminima mungkin. Habis tak habis buang belakang kira.

Otak juga tak boleh fikir macam macam. Berapa harga telur sebiji pon dah tak berapa nak ingat. Belum kira harga ayam goreng campur air gas. Boleh jadi serabut kepala otak.

Kelajuan langkah berjalan kena upgrade juga. Lenggok dayang tabur bunga tepi kolam sambil bersiul lagu panggil burung hinggap ke bahu lagi tak munasabah nak praktik. Punya laju langkah masa berjalan tu kadang kadang siap tendang batu bata tepi jalan sampai hancur jadi habuk.

Hal hal lain seperti penampilan diri turut terkesan. Baju rabak dan seluar berkeadaan kira uniform paling senang. Rambut iras iras tok batin pon takde hal. Termasuk jambang dan janggut ala ala musafir di padang pasir.

Setiap kali masuk pertengahan tahun, macam ni la lebih kurang perjalanan hidup aku. Nak kata sempoi tak juga. Masuk kategori bersepai mungkin.

Orang lain aku tak tau. Takde pasal aku nak kaji hidup orang. Dan orang lain pula, jangan cuba cari pasal kaji pasal hidup aku. Ada faham? ( serius la plak )


SELAMAT MENJALANI PEPERIKSAAN @ IMTIHAN FASA KEDUA SEMUA !! SEMOGA KITA SEMUA SUKSES SUKSES HENDAKNYA...RABBINA NAJJAH..AMINN..

faktaringkas : tulisan yang berhuruf besar khusus untuk kawan kawan di Mesir dan umum untuk kawan kawan lain di setiap penjuru alam.

Syakuragi,

8 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

selamat periksa laah...baca buku bebetul...jgn hasek tido aje pulak...
(ceramah dari 'makcik')

SyAkuRagi said...

baik makcik..
(ciri2 jawapan 'anak buah ' )

LanunTerbilang said...

all the best..~(^^)

AWOLscholar said...

perkara yang sama berlaku dlm hidup aku gak..cuma timing berak aku masih maintain lg la..hu3..

SyAkuRagi said...

Lanun Terbilang ~
mekasih bro..

Awol Pami ~
enta makam lain sheikh..segan ana..haha

aisyah ahmad said...

bittaufiq wannajah..
selamattt semuanya ye...

SyAkuRagi said...

aminn ya rabb..mekasih cik aisyah..

along said...

peksa da abis...
Jom blk mesia...
apa2 projek gi tahu...