Tuesday, April 28, 2009

Filem aksi

Malam tadi,sesampainya aku kat umah, aku disajikan dengan sebuah filem lagak ngeri yg sungguh poyo.Tajuk filem pun aku malas nak amek tau.Setakat yg aku tengok lebih kurang mcm ni :

Kisah sorang pempuan normal(heroin) kononnya memiliki identiti mistik yg membolehkan beliau bereaksi seperti seorang pembunuh pro secara tiba-tiba.Beliau juga ditemani oleh seorg mamat legam(negro)yg bajet hero rilek tetapi akhirnya dikurung macam arnab di bwh tanah.Filem ni turut menampilkan watak penjahat penjahat yg lembab dan tak berotak.Ada yg mati kene lepek pie kt muke,kene shoot (ngan heroin) time tgh gelak,terjatuh kete la,tersungkur mase kejar-mengejar,mate kene cucuk ngan pisau.
Walaupun filem ni dipenuhi dengan babak horror,namun ianya tetap dianggap bengong ketika mana aku tau yg pempuan tu sebenarnye memang spy yg gile babeng ganas..(akibat tak tgk dari awal!). Kot dah tau ko tu spy,hentak je la sume org jahat tu awal,ni tak !ada ke patut leka buat kek la,jalan2 dengar lagu la..macam tak de motif..buang masa aku je layan..hampeh

*mamat legam tersebut muncul di babak2 akhir sambil senyum seolah segala masalah disetelkan oleh beliau.(makin membuak darah aku tengok)..

Tensyen + Menyampah = Tido lagi baek..

Syakuragi

No comments: