Friday, October 2, 2009

U Come Finally But....

Seumur hidup aku, aku penah syok gila khinzir kat sorang manusia je. Dia punya syok memang bukan main main. Sejak dari hari itu, norma norma kehidupan manusia normal aku mula berterabur. Setiap malam asyik teringat. Makan makin lalu, tido makin lena, mandi makin basah.

Aku yang memang jenis tak reti menyabar dalam bab mengayat terus melancarkan tektik 'counter attack' terhadap beliau. Dengan penuh debaran aku kol dan menyuarakan isi hati.(orang cakap kalau gentle perempuan suka).

Meskipun ayat mengejas aku agak berterabur (ketika itu), budak perempuan tersebut tetap memberi respon yang baik. Kadang kadang aku terpikir, memang dia dah lama syok kat aku ke? ataupun beliau memang sukakan lelaki berayat lemah ?

Akhirnya, beliau sudi menerima aku sebagai teman tapi mesra. Bab kapel kemudian katanya.

Beberapa bulan kemudian, kitorang melanjutkan pelajaran ke luar negara. Aku ke Mesir dan beliau ke sebuah negara arab lain. Walaupun berjauhan, hubungan kami tetap steady. Sehinggalah pada suatu hari..

Trutt.. trutt ( bunyi mesej ni )

Aku tersenyum sendiri bila nampak nama pengirim mesej tersebut adalah beliau. Aku baca perlahan lahan isi kandungan ayat. Selesai baca, serta merta aku jadi hangin satu badan. Kertas mentera penyeru anak cucu kaki bukit dikeluarkan. Hubungan kami telah sampai ke penghujungnya....

Tiga tahun berlalu, kini aku tetap macam dulu. Setiap hari akan tunggu untuk berbual dengan beliau. Walaupun aku tau, beliau mesti dah lupa. Silap silap kalau jumpa kena ' asl please '.

Sabar punya sabar, akhirnya dapat juga berbual (dalam YM). Risau jugak kalau dia tanya siapa ni? awak nak apa? . Mujur ayat yang beliau gunakan sama macam dulu. Sikit sikit nak gelak. Nasib baik beliau, kalau orang lain lama dah aku rodok pisau kat perut.

Hati aku berbunga time berbual. Tunggu timing nak luahkan ayat ayat cinta kasi beliau terpikat balik. Peningkatan ayat aku dalam mengejas memang tak dinafikan bertambah expert dalam 3 tahun ni. Silap silap baru keluar mukaddimah beliau dah melelehkan air mata merayu nak kat aku balik. Dalam banyak banyak ayat bersembang, aku paling ingat yang ini..

" Sekarang saya not available "

Hati aku jadi lega bila beliau cakap macam tu. Sinar harapan mula menyilaukan mata hati aku. Sambil tersenyum senyum sendirian depan pc, semangat mengada ngada aku mula bertandang.

" Saya tak paham b.i la, apa makna not available tu ? " aku tanya walaupun dah tau maksud perkataan tu. Biar dia rasa malu sikit nak berterus terang. Sekali sekala gurau gurau tak salah kan.

" Maksudnya..sekarang saya tak bersendirian/berteman "


*******

Nak tau apa maksud ayat beliau yang aku mula mula pikir ?

Saya sekarang not available - Saya sekarang takkan bersembunyi lagi


p/s : invisible lain ke?


Syakuragi,

3 comments:

Z.anil said...

hahahaha...gile lawak...huhuhu...

Anonymous said...

wakakakakaka...mandi bunge la beb!!!jgn risau, rmi bona pompuan kek lua tu. mgkin die lbh elok utk yg laen, dr menyesal bersama ko nnti..hahahahah. jiwang giler beb..muke pembunuh tido pki losyen..

:: hayati :: said...

hahaha sian dia...jgn risau kalu jodoh xke mane...hehe