Saturday, May 30, 2009

Siapla Korang..

Dalam 2 3 hari ni, banyak tajuk berita dalam sekabar yang aku baca menceritakan perihal kelakuan rakyat Malaysia yang semakin bengong dan tak tentu arah. Kadang kadang rasa pelik pun ada jugak. mana taknya, diorang(pesalah) seolah olah bangga pulak bila nama terpampang kat dalam sekabar tu. Kalau boleh lagi pelik tajuk berita tu, lagi brutal agaknya diorang ni pikir.

Antara tajuk berita yang brutal :
# pelajar perempuan mengaku buang bayi
# pelajar kolej melaram pistol
# arah teman lelaki perkosa rakan
# remaja enggan buka mulut dibelasah
# 'anak saya mati dipukul'
# syak jaga dalang
# ibu biar anak dirogol

Sekali sekala baca berita macam ni boleh la..tapi kalau dah tiap tiap hari asyik cerita jenayah, sudah pasti boleh menimbulkan rasa horror dikalangan pelancong luar dan saudagar saudagar arab untuk datang ke Malaysia.

Slogan ' Cuti cuti Malaysia ' juga mungkin sudah tidak boleh digunapakai lagi buat masa ni. Aku cadangkan kita guna ' Cuti di Malaysia Anda Mati '. Apa dah jadi dengan diorang (orang jahat Malaysia ) ni? Gunalah otak sikit kalau nak buat jahat tu. Kalau terlepas kat dunia pun, kat akhirat belum tentu bai !!

Jadi aku nasihatkan kepada rakyat Malaysia semua (apahal ni?)..berenti berentila buat jahat tu.
Pulihkan semula imej rakyat negara kita. Aku lagi sanggup tengok orang joget inang, main congkak, main layang layang, zapin daripada rogol rogolan, bunuh bunuhan ni semua.

Kalau tak berubah jugak sampai aku naik PM nanti, siaplah korang semua (orang jahat).

p/s : Dr. Mahathir suruh aku khatam ilmu matematik dulu, nanti dia up aku naik PM.

No comments: