Saturday, September 19, 2009

Aidilfitri 09

Raya di Mesir...

Hari raya disambut dengan sederhana. Nak tengok orang main meriam buluh jangan haraplah. Silap silap kena balas dengan meriam kereta kebal dek askar.

Walaupun sederhana, tapi aku puas kerana Ramadhan tahun ini dapat aku laksanakan dengan penuh dedikasi dan cemerlang. Meskipun berlaku sedikit kelajakan tidur tahap beruang pola, tapi aku tetap puas hati. Serius aku puas. Cabaran air kolah jangan cakaplah. Asal masuk tandas je air kolah tukar kaler. Kadang kadang jadi air oren, kadang kadang jadi air mangga dan yang paling dasyat mereka (air kolah) cuba cuba tukar jadi air cappucino rocha berkrim.

Sepertimana yang diketahui umum, aku bukanlah seorang yang mudah membatalkan ibadah puasa dengan godaan sekecil itu. Jadi aku teruskan berpuasa dengan mepraktikkan teknik mudah tapi ekselen iaitu tidur sambil berguling guling dihadapan kipas angin.

Pejam celik sahur berbuka tido balik, akhirnya berakhir sudah Ramadhan tahun ini. Cuma yang buat aku terkilan kali ini sebab aku tak dapat sekalipon jadi imam terawikh di masjid berhampiran. Bacaan aku masih berkecai barangkali.

Apapon, sekarang bukan masanya bersedih. Inilah masanya untuk kita bergembira bersama dengan meraikan kedatangan Syawal yang membawa penuh warna warni dalam kehidupan ibarat warna warni ranggoli...hishhh apa makin merepek pulak ni !!

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin ( ayat melepaskan diri )


p/s : aku sedih sebenarnya sebab Ramadhan dah berakhir. Betul aku sedih.



Syakuragi

No comments: