Monday, September 7, 2009

Hidup ini Tidak Selalunya Indah

Sekali sekala aku jeling pc gengkapak kat sebelah. Sibuk nampaknya layan awek awek dari segenap pelusuk dunia.

" Ketap...ketap..hehehe ", bunyi taipan di papan kekunci usang beliau diselangi ketawa ketawa kecil.

Aku yang dari tadi hanya klik 'home' dan 'profile' di beberapa laman sosial mula bosan. Sedih dan bengang mengenangkan sikap awek awek zaman sekarang yang semakin keliru menentukan antara berlian dan kaca.

" Ko takde niat ke nak pass awek chat ko tu sorang dua kat aku ? ", aku merayu.

" Jangan harap, pegi carik sendiri !! ", balas gengkapak.

Hakikat itu kadang kadang menyeksakan. Walaupun aku selalu dengar ramai orang bertemu jodoh melalui internet, tapi makin hari aku rasa ianya semakin tahyul dan penuh dongengan.

Nak kata aku tak berapa nak ekselen dalam membina ayat cinta..tak boleh juga. Nisbah aku mengayat dengan respon yang diberikan memang agak tak belen. Kadang aku ngayat 2 orang, yang balas 6 orang. Hah, kan tak belen tu.

Sedang otak aku khusyuk fikir masalah jiwa luka ni, aku dikejutkan dengan bunyi keramat...

"BUZZ !!"

hidayatul : salam abang

Fuhhh...siap berabang abang pulak ni. Memang naya la minah ni. Dua tiga patah perkataan dah cukup untuk menakluk hati si dia ni..Fantasi minda aku mula berkembang. Bayangkanlah si hidayatul ni memang cun abes. Muka iras iras Rosalinda ayamor. Suara manja ala ala heroin Pangako Sayo. Sudah tentu ramai yang iri hati bila aku bawak beliau keluar berjalan jalan. Ya...aku bukan lelaki sebarangan...hahaha

" Gilo ko gelak sorang sorang !! ", herdikan gengkapak membantutkan fantasia bulan madu aku.

" Cess..sebok la kau ni. Sori la kawan..lepas ni aku mungkin takde masa layan kau lagi.. "

" Apsal ? "

" Adalaa..hahaha "


*********

syakuragi : waalaikumsalam..ya cik adik..ada apa abang boleh bantu

senyap.....


syakuragi
: hellooo..ada orang tak ni ?


10 minit berlalu.....


hidayatul : opss sori..SALAH SEND tadi..hehe



**************************


Hakikat itu kadang kadang menyeksakan.

Hamba ini tiada lawa,
Pada diriku siapa yang suka,
Kemana pergi aku dihina,
Oleh setengah insan yang tak bertimbang rasa...

* ( petikan lagu s.jibeng - takdir tuhan )

p/s : lain kali tengok 'id' betol2 la !!!


Syakuragi,

4 comments:

sizukaDeboss said...

s.a.b.a.r

zzarina_hasim said...

ololo..ciannyer..xpe2.,bln pose kne saba lebey sket..hehe

c0nan_syuxuky said...

salam!!!
keep it on..must life go on..
teruskan mencarik!!!
chaiyok2

Anonymous said...

hahahah.. klaka la ko nih.. biar je bende tuh terjd dgn sendirik..