Monday, September 14, 2009

Selepuk Gaji


lebih kurang macam inilah rutin harian kitorang.



Semalam merupakan hari kebebasan pekerja bagi kitorang. Selama hampir 5 minggu bekerja ibarat tahanan penjara akhirnya kami dibebaskan oleh bos ( Pak Asan ).

" Ko nak gaji harini ke ? ", Pak Asan tanya dengan nada seorang bos.

" Sukati ko la, nak bagi hari last nanti pon takpe ", aku balas nada seorang pekerja.

Mungkin melihatkan usaha kami yang tak pernah kenal erti penat meskipon terpaksa bekerja semasa musim panas di bulan Ramadhan, beliau dengan senang hatinya mengagihkan gaji.

" Alhamdulillah, boleh jugak beli baju raya tahun ni " - aku

" Boleh kirim sikit untuk keluarga kat Malaysia " - Nasri

" Aku ingat nak tambah sikit kitab buat koleksi bacaan masa lapang " - Apat

" Upgrade webcam !! " - Gengkapak

" Sedekah anak yatim " - Fahmi

Itulah antara dialog yang aku sempat muatkan dalam entry ini. Seronok betul masing masing dapat gaji. Nak harapkan duit raya sangatlah mustahil memandangkan aku yang paling muda dikalangan kitorang ni pon dah tak dapat duit raya.


'Setiap usaha itu ada ganjarannya' - Pak Asan ( sambil gelak gelak )


p/s : SELAMAT HARI RAYA SEMUA


Syakuragi,