Thursday, June 18, 2009

Sukan Bola Sepak

mamat ni namanya Zidan dan beliau lagi handal dari Amri Yahya


Malam tadi sekali lagi pasukan kebangsaan Mesir berjaya menunjukkan aksi menakjubkan dengan menewaskan Itali ( 1-0 ) dalam piala kofederasi. Aku, Pak Asan dan dua Apat agak teruja dengan persembahan dari pasukan Mesir. Dengan teknik gelecek pantas, passing tepat, back tak ngelabah. Memang cun gila babeng ah. Selepas tamat perlawanan kitorang bersorak dengan riang bersama jiran jiran arab " mabruk ya misr !! ". Terdetik seketika dalam fikiran aku yang aku sokong tadi bukan negara aku. Baik aku sokong pasukan Malaysia je.

"Mungkin mereka ( pasukan kebangsaan Malaysia ) dah maju sekarang ni ", aku cuba sedapkan hati.

" Berilah peluang kami menunjukkan aksi kami yang sebenar ", pemain Malaysia.



Kalau macam ni la gaya tangkap bola yang Malaysia boleh buat, jangan harap aku nak sokong !!


Syakuragi

No comments: