Tuesday, June 30, 2009

Mega Construction

Setelah mengadakan beberapa siri lawatan dan perbincangan dengan beberapa negara negara maju, Syakuragi al-hensemi seorang jutawan minyak di Kuwait bersetuju untuk melaksanakan sebuah projek mega tahunan di Kaherah yang menelan kos perbelanjaan kira kira RM****.**.

Projek ini juga akan diselenggara oleh syarikat cattepijalan oleh kerana pihak mereka berjaya menawarkan harga yang dikira berpatutan.

Menurut wakil syarikat cattepijalan Mr.Misai Tebal " saya akan memastikan projek ini akan selesai dalam masa dua hari "

Tambahan beliau, sekiranya kos pembinaan dikurangkan maka, beliau khuatir projek ini pasti akan mengalami masalah yang lebih besar dimana pembinaan ulangan mungkin diperlukan.

Selesai mendapatkan kata putus dari Pak Asan selaku rakan kongsi, mereka menandatangani kontrak bagi mengelakkan penipuan terang terangan oleh Mr.Misai Tebal.

Ketika ditanya oleh beberapa wartawan tempatan, Syakuragi menyatakan memang keinginan beliau untuk melaksanakan projek mega ini sejak 2 tahun yang lepas. Selain itu juga, pihak syarikat Syakuragi & Pak Asan akan mengadakan beberapa sidang akhbar bagi menjelaskan spekulasi mengatakan syarikat itu khabarnya telah membeli beberapa syarikat besar dunia termasuk syarikat milik Donald Trumph dengan bayaran secara tunai.

" Kami bercadang untuk membeli seluruh negara Eropah termasuk Amerika Latin bagi tujuan pertanian ," - Pak Asan

Sumber - Reuters

No comments: